マイ・コンセプト

私のスタイル、大切にしたいこと。


Keep Thinking

これまでで一番心に残った広告メッセージ。
それは、アップル社の「Think different」です。1985年のキャンペーンのキー・メッセージでした。
初めて見たときには、心が震えるような感動を覚えました。
もう25年以上前になりますが、私にとって、いまだ最高の表現です。
シンプルで、美しく、ポリシーのあるメッセージ。
そして、それがアップル社の商品づくりの姿勢そのものであったことも、感動を大きくしたかもしれません。

人とちがうことを考える。それはクリエイティブの源泉だと思います。
「Think different」を体現したともいえる故スティーブ・ジョブズのようなクリエイティビティは望むべくもありませんが、まわりに流されず物事を自分の頭できちんと考えたい・・・「Keep Thinking」には、そんな想いをこめています。


Think different
Here’s to the crazy ones.
The misfits.The rebels.The troublemakers.
The round pegs in the square holes.
The ones who see things differently.
They’re not fond of rules.
And they have no respect for the status quo.
You can praise them, disagree with them, quote them, disbelieve them, glorify or vilify them.
About the only thing you can’t do is ignore them.
Because they change things.
They push the human race forward.
While some see them as the crazy ones,
we see genius.
Because the people who are crazy enough to think
they can change the world, are the ones who do.



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